Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAmbrose, Don
TitelThe Blunting of Occam's Razor: Omnicompetent Reductionism Distorting Conceptions of Giftedness
QuelleIn: Gifted Education International, 38 (2022) 3, S.379-385 (7 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Ambrose, Don)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-4294
DOI10.1177/02614294211070651
SchlagwörterGifted Education; Academically Gifted; Talent Identification; Definitions; Global Approach; Artificial Intelligence
AbstractTheoretical and practical work in gifted education has been dominated by mechanistic precision in measurements designed to select students for gifted programs and guide them through their development. Too much faith in mechanistic precision can become a form of dogmatism that obscures very important, less-measurable dimensions of human ability. This interdisciplinary analysis explores this form of dogmatism while illustrating some ways in which it misaligns gifted education with turbulent, complex 21st-century trends and issues. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: https://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gifted Education International" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: